آشنایی با انواع گیتار
نوشته شده توسط : نغمه فهمی

گیتار الکتریک

به نوعی از گیتار گفته می شود که صرفا از خود صدایی ندارد و برعکس دیگر گیتار ها اکثرا بدنه ی آنها تو پر است و برای تولید صدا به دستگاههایی به نام افکت و آمپلی فایر متصل میگردد و چون دستگاههای ذکر شده با برق کار میکنند به این نوع گیتار، گیتار الکتریک می گویند.اما خود گیتار نیازی به برق ندارد. با گیتار الکتریک سبکهای بسیار زیاد و متنوعی نواخته می شود مانند راک و متال و مشتقات آنها. بدنه گیتار الکتریک از چوب و هر ۶ سیم آن فلزی هستند. البته مدل های ۷ سیم و مدل های متفاوت گیتار الکتریک با ۲ یا ۳ دسته و .. نیز برای این ساز وجود دارد.

گیتار باس

گیتاری با ظاهری شبیه به گیتار الکتریک ،دارای انواع 4 سیم،5 سیم،6 سیم،7 سیم،12 سیم و فرت لس (بدون فرت) است.سیمها بسیار قطور تر از گیتار الکتریک و صدایی بسیار بم دارد و معمولا به عنوان سولو(تک نوازی) در قطعه استفاده نمی شودو بیشتر نقش هم نواز و همراهی کننده موزیک را دارد. تقریبا در تمام مکتبهای موسیقی از این گیتار استفاده میشود مانند پاپ ، راک ، متال ، بلوز، کانتری و … گیتار باس هم با پیک و هم با انگشت نواخته می شود.

گیتار آکوستیک

گیتار آکوستیک گیتاری است که وسیله‌ای جز بدنه آن صدای سیم‌ها را تقویت نمی‌کند، صدای سیم‌ها تنها در بدنه چوبی توخالی آن تقویت می‌شود و به گوش می‌رسد. این نوع از گیتار معمولاً شش سیم فلزی دارند که ضخامت آن‌ها از زیرترین سیم تا بم‌ترین سیم به طور معمول بین ۱۳ تا ۵۶ هزارم اینچ می‌باشد. بدنه از اتصال صفحه چوبی پشتی، صفحه چوبی جلویی، و دو قسمت چوبی انحنادار کناری ساخته می‌شود، که صفحهٔ بالایی معمولاً دارای سوراخ یا سوراخ‌های بزرگی است که به واسطه شکل و محل قرار گرفتنشان می‌توانند ویژگی‌های آکوستیکی خاصی به ساز بدهند.

گیتارآکوستیکگیتار آکوستیک

گیتار پاپ

موسیقی پاپ یا pop گرفته شده از کلمه popular به معنی محبوب و مردمی می باشد. در این موسیقی احساسات، بصورت کاملا ساده و صمیمی به مخاطب انتقال داده میشود و معمولا همراه با آواز است. رمز موفقیت گیتار پاپ در همین مردمی بودن و احساس نزدیکی کردن است. درواقع نمیتوان برای گیتار پاپ یا کلا موسیقی پاپ شخصیت و تکنیک خاصی قائل شد. چراکه نوازنده در هر سبکی از موسیقی که فعالیت کند با کمی دقت و انعطاف پذیری میتواند اثری مردمی و باب دل عموم مردم ارائه دهد.در گیتار پاپ میتوان هم با انگشت بر سیم ها ضربه زد هم با پیک یا مضراب. ریتم نوازی و آواز خواندن همراه با گیتار در این سبک بسیار اهمیت دارد.

گیتار فلامنکو

این سبک با سازی همنام خودش (گیتار اسپانیش) نواخته می شود. این گیتار دارای 3 سیم فلزی و 3 سیم نایلونی است و بدنه اش از چوب ساخته می شود.این مکتب گیتار همانطور که از نامش مشخص است از کشور اسپانیا آمده است. دقت کنید که نام صحیح این مکتب نوازندگی گیتار فلامنکو(flamenco) می باشد که به غلط به آن فلامینگو می گویند. همانطور که خودتان می دانید این کلمه نام گونه ای پرنده است و نه یک مکتب

 

گیتار فلامنکو




:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: